پیشنهاد سردبیر

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات تولیدی در این شرکت موجب ۱۲/۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی در سه سال گذشته شده است.

صرفه‌جویی ارزی قطعات فولاد خواف به ۱۲/۵ میلیون یورو رسید

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد سنگان خراسان، علی امرایی افزود: صرفه جویی ارزی ناشی از بومی سازی قطعات و تجهیزات تولیدی این شرکت در همین مدت ۲۰۰ درصد رشد داشته و از ۴۲ قطعه در سال ۱۳۹۹ به ۱۳۱ قطعه در سال گذشته رسیده است.

وی میزان صرفه جویی ارزی به دنبال بومی سازی قطعات و تجهیزات در شرکت فولاد سنگان برای سال گذشته را یک و ۹ دهم میلیون دلار ذکر و بیان کرد:‌ این میزان برای سال جاری ۲ و ۲ دهم میلیون دلار برآورد می شود.

مدیر عامل شرکت فولاد سنگان خراسان گفت: این بومی سازی موجب شد که فولاد سنگان از واردات قطعاتی که قابلیت تولید داخلی دارند، بی نیاز شود.

وی اضافه کرد: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ قطعه و تجهیزات تولیدی فولاد سنگان با توان متخصصان داخلی این شرکت بومی سازی شده است که دستاورد بزرگی برای کشور به شمار می رود.

امرایی مهمترین قطعات و تجهیزات بومی سازی در این شرکت را شامل «لاینرها و پمپ و نوار نقاله، ناحیه کراشر، فیلتر پرس،‌گیربکس و شافت و رول،‌ همزمن و شاول،‌ سیلندر و شوت، کوپلینگ‌ها، سرندهی ضایعات گیر و ارتعاشی و مگنت سپراتور» ذکر کرد.

وی رویکرد فولاد سنگان خراسان برای ارتقای توان عملکرد،‌ حفظ و افزایش کیفیت تولید فعلی، رشد تولید در برنامه‌های استراتژیک و طرح های توسعه و ارتقای زیرساخت‌ها برشمرد و تصریح کرد: مهمترین نتیجه این مساله رشد کمی و کیفی تولید و بلوغ خودباوری در این شرکت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.